thereseilondon

OS

Kategori: Allmänt

!!! OBS !!! DET ÄR INTE JAG SOM HAR SKAPAT "LÄNKARNA" I TEXTEN, DET ÄR NÅGON FORM AV REKLAM. BRY ER INTE OM DOM!!!

Jahapp, då börjar årets olympiska spel dra sig mot sitt slut (jag tittar på avslutningsceremonin på tv samtidigt som jag skriver detta). Det har både varit ett roligare och ett tråkigare OS än annars på samma gång, av olika anledningar. Det har varit extra spännande att vara på plats här i London under OS i år, men jag har faktiskt inte kollat så mycket på det på tv, och de gånger jag ahr gjort det har jag mest saknat min familj att titta och heja tillsammans med. Och ingen här verkar fatta att det är Sverige man ska heja på!

Hur som helst. Jag tänkte lägga upp lite bilder här för att sammanfatta "mitt" OS :)

Och vi börjar såklart från början med OS-facklan som jag såg i Camden, vid sju på morgonen dagen innan OS öppnades :)

Ett par minuter i sju på morgonen sprang de förbi med facklan. Hade jag stått lite längre ner så hade jag också fått en bra bild på när de växlade fackelbärare, men den här bilden är inte så dum den heller.


Ett par dagar senare åkte jag till Coventry för att titta på de svenska fotbollsdamerna i matchen mot Japan. OS-arrangörerna verkar ha förutsett min okunskap om all sorts sport så med biljetten fick jag ett blad som förklarade grundreglerna i Fotboll. Målet i Fotboll är tydligen att göra fler mål än motståndaren. Bra att man fick det klart för sig innan matchen började.

Jag kännde mig genast mer hemma när jag såg att jag fått plats på "North stand" [ = Norra stå? ;) ]

Precis som på leksandsmatcherna där hemma.



Med den billigaste typen av biljett trodde jag att jag skulle få sitta långt uppe i ett hörn med nästintill noll sikt. Men jag hamnade istället på fjärde raden från planen, ganska bra placering :)



Tyvärr var jag för inne i matchen för att ta några bilder medans de spelade på allvar :/


Omgiven av japaner gjorde jag mitt bästa för att Sverige också skulle synas.



Matchen slutade 0-0 och sverige åkte så småningom ut. Japan däremot gick till final där de förlorade mot USA. Jag kan tillägga att jag även fick se matchen mellan Kanada och Sydafrika, men största delen av den tillbringade jag i kön till souvenirshopen, och i halvtid drog jag därifrån.

Tyvärr blev det inga fler OS-biljetter för mig på grund av att de endast tar emot visa-kort, och min kära bank bestämde sig för att jag skulle ha mastercard i vintras. Min engelska bank vill inte ge mig något kredit/debit-card över huvud taget :/

En sak lyckades jag i alla fall ta mig till, herrarnas 50 kilometers-tävling i gång. Inte den mest intressanta sporten, men det var roligt ändå att få se lite mer av OS nu när jag ändå var här :)







Tyvärr var ingen svensk med så jag fick väl heja på Team GB istället då, plus lite för Finland och andra grannar ;)


Innan OS avlsutades ville ajg även hinna med att se OS-ringarna som de satt upp på tower bridge. Sagt och gjort:

När jag kom var os-ringarna uppfällda mot

Tillslut hade båten passerat och ringarna fälldes ner :D

Tyvärr var det svårt att få en bra bild där färgerna kom till sin rätt eftersom det var motljus.


Sådär, det är min sammanfattning av mitt OS.

Kram!



*Jag påbörjade skrivandet av denna bloggpost igår kväll under avslutningsceremonin, men pga problem med bilduppladningen blev den inte färdig förän nu idag. :)

Kommentarer

  • Therese säger:

    Länkarna verkar ha försvunnit nu för mig iaf :)

    2012-08-13 | 14:02:55

Kommentera inlägget här: