thereseilondon

Veckans upplevelser

Kategori: Allmänt

Jag har hunnit med en hel del under veckan som gått. I måndags var jag en vända till Tate Modern. Är egentligen inte så väldigt förtjust i modern konst, och visst fanns det en hel del som bara vara knäppt eller meningslöst enligt mig, men det fanns en del guldkorn också.  Jag gick med på en liten guidad tur vilket är något jag verkligen kommer göra fler gånger, det var väldigt roligt att lyssna till någon som var genuint intresserad av konsten och samtidigt väldigt kunnig. Glädjen och intresset smittade av sig på mig också så jag kunde stå och beundra saker som jag annars bara hade gått förbi.
 
Nu har jag även sett en äkta picasso och en tavla av salvador dalí, bara det gjorde besöket värt faktiskt. Picasson var kul att bocka av så kan jag titta på fina bilder sen, Salvador Dalí vill jag gärna se mer av. Den surrealistiska delen av museet var över huvud taget den bästa enligt mig. Just nu har de också en utställning med bilder av Edward Munch som jag hoppade över denna gång men som jag tänker åka tillbaks och titta på någon gång snart.
 
Igår träffade jag några au pair-tjejer från sverige och tillsammans gick vi på camden market. Känndes som att vi såg hur mycket som heslt och då tror jag ändå inte att vi var i närheten av att gå på hela. Finns verkligen något för alla där, någon gång ska jag dra dit själv på en heldag och verkligen ge mig tid att titta på det jag vill titta på i lugn och ro. Mot slutet av dagen gick vi till "the worlds end" och tog varsin cider, så nu har jag varit på en riktig engelsk pub också ;)
 
Några av tjejerna tipsade också om Notting Hill Carnival som är idag (söndag) och imorgon (det är en "bank holiday" här imorgon). Tydligen en av europas största gatukarnevaler med drygt en miljon besökare under de två dagarna den håller på varje år. Idag var det barnens dag, det var alltså mest barn i karnevalstågen. Imorgon är det de vuxnas dag, tyvärr jobbar jag då, det hade varit väldigt häftigt att se. Förutom sjävla karnevalståget så fanns det mycket spännande mat, mycket musik överallt och allmänt trevlig stämning :) Besöker gärna någon mer gång när jag kan se det "riktiga" karnevalståget också.
 
Bilder kommer framöver ;)
 
kram till er alla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: