thereseilondon

Utforskar London

Kategori: Allmänt

Lite uppdatering om vad jag har haft för mig de senaste dagarna.

Igår åkte jag till Brent Cross och handlade lite i en stor galleria, typ kupolen :p Först hittade jag ingenting, sen hittade jag ingenting sen hittade jag Marks & Spencer. Billiga basplagg i lite "tantigare" mode, precis vad som passar mig. Äntligen fick jag tag i jeans som passade bra, både på längd och bredd ;) Blev också lite skor, hade i princip bara ett par med mig hit, är inte säker på om nägra av de jag köpte kommer att bli nägra favoriter dock.


Fram mot kvällen drog jag sedan in till stan och gick på BBC Proms i Royal Albert Hall. En trevlig och härlig upplevelse, och RAH är otroligt vackert på insidan. Ska försöka lägga upp lite bilder imorgon. Det bästa och pampigaste av konserten var inledningen, en utav huvudanledningarna till att jag valde att gå just igår. En stund rös jag faktiskt :) Vill ni veta vad för stycke jag lyssnade till får ni kolla här http://www.youtube.com/watch?v=SLuW-GBaJ8k .

Och vad har jag gjort idag då? Jo, jag började med en sväng till National History Museum. Där tittade jag mest på dinosaurierna och lite andra djur men även lite stenar och annat smått och gått. Men det finns mycket kvar tt utforska där en annan dag.

När jag ledsnat på uppstoppade djur gav jag efter för min hemlängtan och tog mig till ikea. Det bästa jag hittade där var den svenska maten - Kalles kaviar! Leksands knäckebröd! Och allt möjligt med namn på svenska! :D

Från början hade jag tänkt gå på bio också ikväll men jag hoppade över det eftersom jag redan är helt slut. Istället blir det nog en dvd-film som jag kan se ifrån min mjuka säng :)

Kram till er alla.

Kommentarer

  • henrik säger:

    kram kram på dig

    2012-07-19 | 16:04:28

Kommentera inlägget här: