thereseilondon

Now I'm here...

Kategori: Allmänt

Har nu spenderat mitt första dygn i London. Flygresan gick bra, hade bara väldigt ont i öronen i början av resan. När jag kom fram möttes jag upp av assistenten som jag ska avlösa, tillsammans åkte vi tunnelbana till mitt nya "hem".

 När jag kom fram så hade hon jag ska jobba för redan gått och lagt sig, så det blev att jag satt uppe en stund och pratade med de två nuvarande assistenterna och sedan gick jag och lade mig ganska tidigt. Idag har jag haft min första introdag då jag mest gått bredvid och sett hur assistenten jobbar. Imorgon ska jag göra min andra introdag, då får jag prova på lite mer själv. Det är inga stora nyheter jämfört med mitt jobb i Falun rent omvårdnadsmässigt, men det blir ju annorlunda att ta hand om en person hela dagen och att även laga mat och göra hushållssysslor.

Kvinnan jag ska jobba åt verkar väldigt snäll och trevlig, och typiskt engelskt artig. Hennes make har jag inte träffat ännu då han är bortrest, men han har verkat väldigt trevlig han också när vi tidigare pratat via skype.

När jag jobbar så jobbar jag från åtta på morgonen till ca sju på kvällen, + ett par korta tillsyner på kvällen. Under dagen har jag också lite raster mendans kvinnan jag jobbar åt vilar. Den första veckan nu vet jag inte riktigt vilka dagar jag kommer att jobba och när jag kommer vara ledig, men den första "riktiga" dagen blir på tisdag om en vecka. Då går jag själv och från och med den dagen har jag ett rullande schema att följa. (Det har jag nu också men det kan nog bli en del ändringar).

Jag hoppas att det är bra med er alla där hemma i Sverige. Kram!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Jobbigt med ont i öronen, men bra att du kommit till rätta :) Ser fram emot framtida uppdateringar :)

    2012-07-04 | 09:26:52
  • Yvonne säger:

    Kul att höra att det går bra ser fram emot nästa "rapport" Kram

    2012-07-04 | 17:04:09

Kommentera inlägget här: